#Ruben Östlund





„A gazdagok is jó fejek!” – Interjú Ruben Östlunddal, az egyik legfontosabb európai filmrendezővel
 

„A gazdagok is jó fejek!” – Interjú Ruben Östlunddal, az egyik legfontosabb európai filmrendezővel

Ruben Östlund, A szomorúság háromszöge és A négyzet rendezője azt mondja, bár kommunista anyja révén Marxnak is komoly szerepe volt a neveltetésében, nem tudja letagadni, hogy ma már ő is az általa keményen kritizált elit soraiba tartozik. A Lavina című filmjéből készült, most itthon is bemutatott színházi előadás kapcsán arról is beszéltünk vele, miért a jó erőben lévő férfiak élték túl főleg a Titanic süllyedését.





Megvalósulhat-e valaha a nagybetűs egyenlőség, vagy nincs más, csak a cinizmus?
 

Megvalósulhat-e valaha a nagybetűs egyenlőség, vagy nincs más, csak a cinizmus?

A kiváltságos rétegről, az influenszerekről, milliárdos üzletemberekről és gazdag arisztokratákról szól Ruben Östlund legújabb filmje, a Cannes-ban Arany Pálma-díjjal jutalmazott A szomorúság háromszöge, amely egy fergeteges szatíra keretei közt tesz fel sorsdöntő „mi lenne, ha” kérdéseket, miközben egy igazságosabb világ lehetőségéről ábrándozik.

Oláh Krisztina Oláh Krisztina



Bármelyik plázában bárkivel megeshet
 

Bármelyik plázában bárkivel megeshet

A Westendben egy tizenegynéhány éves cigánygyerekből álló társaság azzal szórakozik, hogy jómódú gyerekektől csalja el meglehetősen bárgyú trükk segítségével a mobiljukat – így nézne ki a Play című film, ha nálunk készült volna. De nem itt készült.

Gyenge Zsolt Gyenge Zsolt